DPD Polska jest obecnie właścicielem floty 100 rowerów cargo. Firma od czterech lat konsekwentnie rozwija ten sposób dostaw przesyłek. To jedno z działań w realizacji celu NET-ZERO 2040
Elektryczne rowery cargo to odpowiedź na wyzwania związane z dostawami w zatłoczonych centrach miast. Dzięki nim kurierzy mogą sprawnie manewrować po wąskich uliczkach i strefach zamkniętych dla ruchu samochodowego. To rozwiązanie jest szczególnie efektywne w gęsto zaludnionych obszarach, gdzie tradycyjne pojazdy mają ograniczone możliwości poruszania się.
– Nie ustajemy w dążeniu do realizacji celu NET-ZERO 2040, czego dowodem jest właśnie wdrożenie dostaw rowerowych w kolejnych polskich miastach. Flota jedno-, a właściwie trójśladów, bo rowery cargo są trzykołowe, świetnie wpisuje się w miejską przestrzeń, ograniczając emisję hałasu czy spalin. Ponadto nad tradycyjnymi autami rowery mają tę przewagę, że mogą poruszać się po strefach wydzielonych, zamkniętych czy obszarach trudno dostępnych dla samochodów, a to ma wpływ na efektywność działań kurierów – podkreśla Maksymilian Pawłowski, kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej w DPD Polska.
Ekologiczne i efektywne dostawy DPD
Wprowadzenie elektrycznych rowerów cargo to nie tylko odpowiedź na potrzeby lokalnych społeczności, ale także istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Rowery te są częścią strategii niskoemisyjnej logistyki miejskiej, co przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza. Dodatkowo, są one znacznie cichsze niż tradycyjne pojazdy spalinowe, co pozytywnie wpływa na ogólny poziom hałasu w miastach.
Obecnie doręczenia rowerowe przesyłek prowadzone są przez DPD flotą blisko 100 rowerów w 25 miastach.