Kaufland, jeden z największych detalistów spożywczych w Europie, wyznacza nowe, ambitne cele klimatyczne i dąży do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Plan obejmuje całościowe ograniczenie emisji, w tym pełny zakres emisji pośrednich, czyli tzw. Scope 3, co wymaga zaangażowania dostawców i partnerów na każdym etapie łańcucha dostaw.
Kaufland już od kilku lat wdraża konkretne kroki w zakresie ochrony klimatu. Sieć zobowiązała się do redukcji emisji pochodzących z własnej działalności (Scope 1 i 2) o 80 proc. do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku. Teraz, w ramach działań przyspieszających realizację założonych celów klimatycznych, Kaufland wdraża pełny plan obejmujący wszystkie etapy działalności – od produkcji, przez transport, aż po recykling produktów.
– Osiągnięcie zerowej emisji netto wymaga nie tylko naszych własnych działań, ale i zaangażowania dostawców, z którymi współpracujemy, dlatego pomagamy im w ocenie śladu węglowego, umożliwiając wyznaczenie własnych celów klimatycznych. Większość emisji powstaje na wcześniejszych etapach cyklu życia produktów – podczas ich uprawy, produkcji, transportu oraz recyklingu, i to właśnie tam widzimy największy potencjał do ograniczeń. Wspólnie z naszymi partnerami opracowujemy rozwiązania, mające neutralny wpływ na postępujące zmiany klimatu. To ambitne wyzwanie, jednak jestem przekonana, że razem uda nam się je zrealizować – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.
Cele krótkoterminowe
W ramach Grupy Schwarz, Kaufland dąży także do znaczącej redukcji emisji w krótszej perspektywie czasowej. Do 2034 roku sieć planuje zmniejszyć o 42,4 proc. emisje związane z uprawą produktów (tzw. emisje FLAG) oraz o 35 proc. emisje generowane w sektorze produkcyjnym i przemysłowym (Energy & Industry).
W tym celu dostawcy odpowiadający za 80 proc. emisji w zakresie trzecim (Scope 3) do 2026 roku zostaną zobligowani do wyznaczenia własnych celów w oparciu o inicjatywę SBTi. Warto dodać, że obecnie już 38 proc. dostawców sieci Kaufland ustanowiło swoje własne, ambitne cele redukcyjne zgodnie z wytycznymi SBTi.
Cztery fundamentalne wartości Kaufland
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1,5 tys. sklepów i zatrudnia ok. 155 tys. pracowników. W Polsce sieć posiada 248 marketów i zatrudnia ok. 15,5 tys. pracowników.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów.
Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.