Castorama dołączyła do grona partnerów programu Re:Generacja, którego celem jest pomoc w odbudowie zniszczonych ekosystemów, ale także ochrona tych, które są nadal w dobrym stanie. Ogólnopolska inicjatywa koncentruje się na ochronie różnorodności biologicznej i poprawie stanu środowiska przyrodniczego.
Program Re:Generacja został uruchomiony w 2021 roku przez UNEP/GRID-Warszawa, ośrodek afiliowany przy Programie Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Powstał jako odpowiedź na ogłoszoną przez ONZ Dekadę Odtwarzania Ekosystemów, której celem jest przeciwdziałanie degradacji środowiska na całym świecie.
Castorama, jako nowy partner programu Re:Generacja, od października objęła opieką dwa parki narodowe – Kampinoski Park Narodowy i Słowiński park Narodowy. Firma wspiera czynną ochronę przyrody w ekosystemach leśnych. Działania podejmowane w ramach programu mają za zadanie ograniczenie występowania inwazyjnych gatunków obcego pochodzenia, a tym samym wsparcie gatunków rodzimych oraz wprowadzanie gatunków drzew i krzewów zgodnych z potencjalną roślinnością naturalną.
Castorama, jako nowy partner programu Re:Generacja, od października objęła opieką dwa parki narodowe – Kampinoski Park Narodowy i Słowiński park Narodowy. Firma wspiera czynną ochronę przyrody w ekosystemach leśnych.
Castorama partnerem UNEP/GRID
Re:Generacja to odbudowa tych obszarów, które zostały już zdegradowane lub zniszczone, ale również, a może właśnie przede wszystkim, ochrona i utrzymanie wartości ekosystemów, które nie zostały znacząco zmienione. Zdrowsze, bardziej bioróżnorodne ekosystemy zwiększają retencję, pochłaniają gazy cieplarniane, produkują tlen, dostarczają lepszej jakości żywność, poprawiają jakość i żyzność zbiorników wodnych.
– Partnerstwo z Castoramą to przykład odpowiedzialności biznesu w zakresie ochrony dziedzictwa naturalnego. Działania prowadzone w ramach programu Re:Generacja, wspierane przez firmę, będą miały istotny wpływ na regenerację zagrożonych ekosystemów leśnych i zachowanie ich różnorodności biologicznej – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor generalna UNEP/GRID Warszawa, podkreślając znaczenie współpracy z Castorama Polska.
Strategia Odpowiedzialnego Biznesu Castoramy i Grupy Kingfisher
Ochrona lasów i odpowiedzialne wykorzystanie drewna są kluczowymi elementami Strategii Odpowiedzialnego Biznesu Castoramy oraz całej Grupy Kingfisher, członka założyciela inicjatywy „Forest Allies”. Produkty drewniane i drewnopochodne stanowią obecnie 14 proc. asortymentu firmy, dlatego Castorama szczególnie dba o to, aby pochodziły one ze zrównoważonych upraw.
W ubiegłym roku 94 proc. tego typu produktów dostępnych w sieci sklepów Castorama spełniało wymagania zrównoważonego pozyskiwania drewna. Celem spółki jest osiągnięcie poziomu 100 proc. w ciągu najbliższego roku. Castorama aktywnie wspiera też zalesianie i odbudowę lasów. W samym tylko 2023 roku, we współpracy z Lasami Państwowymi i przy wsparciu wolontariatu pracowniczego Castoramy, zasadzono dodatkowe 30 tys. drzew, wspierając tym samym bioróżnorodność polskich lasów.
– Jako jedna z największych firm handlowych w sektorze budowlanym i ogrodniczym, czujemy szczególną odpowiedzialność za środowisko naturalne, zwłaszcza za lasy, z których pozyskiwane jest drewno. Nasze zaangażowanie w Re:Generację to kolejny krok w kierunku realizacji naszego celu, jakim jest bycie Forest Positive do 2025 roku. Poprzez takie działania chcemy nie tylko zapobiegać utracie cennych dla Polski ekosystemów leśnych, ale także budować wśród naszych pracowników i klientów świadomość ekologiczną, podkreślając rolę bioróżnorodności dla naszej planety – mówi Kinga Sowik, dyrektorka ds. odpowiedzialnego biznesu Castorama Polska.
Współpraca w ramach programu Re:Generacja
Dołączenie do programu Re:Generacja to także okazja do zaangażowania pracowników w działania wolontariackie, które przynoszą bezpośrednie korzyści polskim lasom. Wolontariusze Castorama będą mogli aktywnie wspierać inicjatywy na rzecz ochrony przyrody, biorąc udział w takich działaniach jak walka z zagrażającymi różnorodności biologicznej gatunkami inwazyjnymi obcego pochodzenia.
Program Re:Generacja sukcesywnie przywraca równowagę polskim ekosystemom. Do tej pory w jego ramach przeprowadzono działania w 23 cennych przyrodniczo obszarach, a w kolejnych 10 prowadzone są intensywne prace. Kluczowa w tym procesie jest współpraca z 17 partnerami biznesowymi, które wspólnie wspierają ochronę parków narodowych, rezerwatów przyrody oraz obszarów Natura 2000.
Castorama Polska uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 107 sklepach w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.