Castorama Polska po raz pierwszy w historii sprowadziła towary do swojego magazynu centralnego w Polsce za pomocą wyłącznie zrównoważonych środków transportu. Było to możliwe dzięki testowemu zastosowaniu w łańcuchu dostaw w 100 proc. elektrycznej, bezemisyjnej ciężarówki. W planach Castoramy jest regularne wykorzystywanie sześciu takich pojazdów, które stopniowo dopełnią zielony łańcuch wszystkich dostaw, minimalizując emisję CO2.
– Po raz pierwszy w historii, w ramach współpracy z firmami: Maersk, Yusen Logistics i Erontrans, udało nam się w pełni dostarczyć towar, wykorzystując wyłącznie tzw. zielony korytarz oraz niskoemisyjne środki transportu. Nasz kontener dotarł do Gdańska dzięki usłudze Maersk Eco Delivery, a następnie został przetransportowany pociągiem do terminala intermodalnego w Łodzi, skąd dalej, przy użyciu elektrycznego ciągnika, trafił do magazynu. Ta inicjatywa nie mogłaby zaistnieć bez zaangażowania i wiary naszego zespołu w zrównoważony transport – mówi Dorota Krężel-Kuźniar, Kierownik ds. Logistyki Importu Castorama Polska.
Produkty importowane przez Castoramę pokonują długą drogę zanim trafią na sklepowe półki. Od roku 2023 część kontenerów z wybranych przez Kingfisher portów pływa w opcji tzw. eco-delivery. Od wielu lat spółka wykorzystuje transport intermodalny, dostarczając ładunki do swoich magazynów w Strykowie i Łodzi pociągiem. Dzięki temu, w porównaniu do transportu kołowego, może zredukować emisję dwutlenku węgla nawet sześciokrotnie. W 2023 roku, aż 96 proc. kontenerów Castoramy z portów w Gdańsku i Gdyni, dotarło do terminali kolejowych właśnie pociągiem. Teraz modernizuje ostatni odcinek zrównoważonego łańcucha swoich dostaw, testując w 100 proc. elektryczną ciężarówkę.
Castorama konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju
Jako jedna z największych sieci handlowych w Polsce, Castorama konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, stawiając sobie za cel zmaksymalizowanie redukcji śladu węglowego i uzyskanie neutralności emisyjnej do 2040 roku. By to zrobić, optymalizuje procesy operacyjne i logistyczne pod kątem zmniejszania emisji CO2.
Firma produkuje i kupuje zieloną energię, która w 100 proc. pochodzi z odnawialnych źródeł, poprawia efektywność energetyczną sklepów i magazynów, czy wdraża zrównoważone rozwiązania w swoich budynkach oraz transporcie kołowym. Już 61 sklepów i centrala firmy wyposażone zostały w panele fotowoltaiczne. Co więcej, sieć stosuje również systemy BMS i RHINO, automatyzujące procesy zarządzania mediami, gwarantujące oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia.
W 2023 roku spółka zredukowała emisje CO2 o 67 proc. w porównaniu do roku 2016, wyprzedzając postawiony sobie cel. W samym łańcuchu dostaw, dzięki wdrożonym inicjatywom, udało jej się zmniejszyć emisje o kolejne 11 proc. w porównaniu do poprzedniego roku finansowego.
Comments 1