Castorama Polska zakończyła jesienną zbiórkę elektroodpadów „Kwiaty za elektrograty” z imponującym wynikiem 522 ton zebranego zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W ramach akcji każdy klient mógł przynieść stare urządzenia, a w zamian otrzymywał wrzosy – symboliczny gest podkreślający ideę troski o środowisko.
Tegoroczna, jesienna edycja „Kwiaty za elektrograty” była wyjątkowa pod wieloma względami. Mimo wyzwań, klienci i pracownicy Castorama pokazali, że odpowiedzialność za środowisko jest dla nich niezwykle ważna. W dniach 19–21 września zebrano aż 522 tony elektroodpadów, co sprawiło, że wynik zbiórek w 2024 roku osiągnął imponujące 1100 ton! Łącznie, od początku trwania akcji, zebrano blisko 6000 ton odpadów elektronicznych.
„Kwiaty za elektrograty” to coś więcej niż zbiórka elektroodpadów
Tegoroczne wyniki akcji potwierdzają, że „Kwiaty za elektrograty” to coś więcej niż zbiórka elektroodpadów – to inicjatywa jednocząca Polaków wokół troski o planetę. Klienci Castoramy, w zamian za oddany sprzęt, otrzymali jesienne wrzosy, a liczba ponad 400 tysięcy rozdanych we wrześniowej zbiórce kwiatów symbolizuje wspólny, ogromny wkład w lepszą przyszłość.
– Co roku nasza zbiórka angażuje dziesiątki tysięcy Polaków, a dzięki każdemu kilogramowi zebranych elektroodpadów wspólnie przyczyniamy się do ochrony środowiska. Dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do akcji – wasze zaangażowanie sprawia, że nasze ziemia nie jest zmuszona do rozkładania niebezpiecznych odpadów przez setki lat – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska.
Akcję „Kwiaty za elektrograty” sieć Castorama organizuje we współpracy z Organizacją Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko oraz MB Recycling. Dzięki temu firma ma pewność, że zebrane elektrośmieci są bezpiecznie przetwarzane lub poddane procesom recyklingu.
Zbiórka elektroodpadów odbyła się w szczególnie trudnym okresie, gdy południową Polskę dotknęły powodzie, a tysiące Polaków zaangażowało się w działania pomocowe osobom poszkodowanym. Żywioł uderzył również w sklepy Castorama w Kłodzku, Nysie i Jeleniej Górze, co uniemożliwiło im udział w akcji. W tym czasie wiele zespołów z pobliskich sklepów Castorama aktywnie angażowało się w pomoc poszkodowanym przez powódź, wspierając lokalne społeczności w obliczu tego kryzysu.
Zrównoważony rozwój Castoramy
Akcja „Kwiaty za elektrograty” to jeden z elementów strategicznych działań Castorama dotyczących ochrony środowiska. Sklepy sieci w 100 proc. korzystają z kupowanej energii odnawialnej, dodatkowo na dachach już 73 obiektów zainstalowane są panele fotowoltaiczne, które generują własną energię.
Castorama oferuje również szeroką gamę produktów przyjaznych planecie – tych pochodzących z recyklingu, ale także takich, które pomagają zmniejszać zużycie energii, wody czy wspierają bioróżnorodność.
Dodatkowo sieć zachęca klientów do wypożyczalnia sprzętu w swojej usłudze Castorent, dzięki której mogą ograniczyć zakupy jednorazowego sprzętu, dbając tym samym o redukcję odpadów i oszczędność zasobów.
Kolejna edycja akcji „Kwiaty za elektrograty” odbędzie się już wiosną 2025 roku.