Carrefour promuje lokalnych dostawców z najbliższej okolicy swoich sklepów oraz poszukuje kolejnych partnerów do tego modelu współpracy. Te działania wpisują się w strategię „Prosto z Pola do 50 km” i mają realny wpływ na redukcję śladu węglowego w łańcuchu dostaw.
Już ponad 360 rolników i lokalnych producentów żywności dostarcza swoje produkty do sklepów Carrefour w Polsce. Bezpośredni zakup wyrobów pochodzących z małych i średnich gospodarstw lub manufaktur, zlokalizowanych nie dalej niż 70 km od sklepu, pozwala nie tylko zachować ich najwyższą jakość, świeżość i smak, ale także ma wpływ na redukcję śladu węglowego w łańcuchu dostaw.
W sieci Carrefour Polska startuje właśnie „Tydzień Dostawców Lokalnych”, dzięki któremu klienci mają możliwość zapoznania się z całą gamą produktów lokalnych, a producenci – rozpocząć z nią współpracę handlową.
W 2020 roku Carrefour wprowadził w Polsce innowacyjny koncept „Prosto z Pola do 50 km”, który umożliwił bezpośrednią współpracę z lokalnymi rolnikami. Dwa lata później dołączył do niego nowy program dotyczący rzemieślników, piekarzy i browarników. W ten sposób powstała długofalowa inicjatywa „Kupujemy Lokalnie”, dzięki której Carrefour oferuje już prawie 6 tys. lokalnych produktów z różnych kategorii spożywczych i niespożywczych, pozyskanych w modelu fairtrade oraz z poszanowaniem środowiska naturalnego.
Podejście Carrefoura wyróżniają m.in. specjalne warunki współpracy dla małych lokalnych rolników i mini producentów oraz fakt, że można rozpocząć ją już w ciągu 48 godzin od podpisania umowy.
– Naszym celem jest stałe poszerzanie oferty lokalnej w naszych sklepach, dzięki współpracy z mini dostawcami. Mamy już wypracowany model współpracy, który odpowiada na najczęściej zadawane przez nich pytania. Oferujemy możliwość współpracy sezonowej nawet tylko w jednym, wybranym sklepie Carrefour. Dajemy gwarancję odbioru dostaw i oferujemy proste, transparentne rozliczenia. Wszystko to zapisaliśmy w uproszczonej umowie. Korzystając z “Tygodnia Dostawców Lokalnych” w naszych sklepach zapraszamy wszystkich chętnych do ich odwiedzenia i rozmów na temat potencjalnej współpracy – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.
Współpraca z lokalnymi producentami w 16 województwach
Carrefour współpracuje z lokalnymi rolnikami i lokalnymi producentami we wszystkich 16 województwach w Polsce, zaopatrując 210 sklepów w ponad 108 miastach. Asortyment obejmuje m.in. nabiał, pieczywo, wędliny, gotowe dania, konserwy, przetwory oraz piwa kraftowe i napoje, ale także np. książki czy artykuły biurowe.
W całym 2023 roku Carrefour sprzedał np. około 5940 sztuk produktów lokalnych z kategorii świeżych, które dostarczane są przez 162 piekarzy, 50 rzeźników i 26 browarników.
Podczas „Tygodnia Dostawców Lokalnych” w sklepach Carrefour przygotowane zostaną specjalne strefy, gdzie klienci będą mogli skosztować i zakupić lokalne produkty w promocyjnych cenach oraz porozmawiać z ich producentami.
Jednocześnie, „Tydzień Dostawców Lokalnych” jest okazją do nawiązania z Carrefourem współpracy handlowej. Firma zaprasza lokalnych producentów do kontaktu z dyrektorami jej lokalnych sklepów, którzy rozpatrzą zgłoszenia i odpowiedzą na wszelkie pytania dot. rozpoczęcia współpracy.