Blisko 400 dziewcząt i chłopców z 40 placówek opiekuńczo-wychowawczych rozsianych po całej Polsce, 96 rozegranych meczów i ponad 500 goli – tak w liczbach można podsumować XV Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, które odbyły się w minioną sobotę, 27 kwietnia, w Warszawie. Sponsorem głównym wydarzenia po raz kolejny była sieć Biedronka, która wspiera młodych piłkarzy i piłkarki niemalże od początku istnienia turnieju.
Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej to największa w Polsce cykliczna impreza sportowa dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju, której historia sięga 2010 r. Od 2011 r. w tworzeniu tego wyjątkowego, sportowego wydarzenia uczestniczy sieć Biedronka, która niezmiennie pozostaje sponsorem głównym turnieju.
Współpraca Biedronki z Polskim Związkiem Piłki Nożnej
– Od ponad dekady obserwujemy radość, jaką udział w Mistrzostwach daje wychowankom domów dziecka z całej Polski. Bycie częścią tego wydarzenia niemalże od początku jego istnienia to dla nas przywilej i jesteśmy dumni, że możemy pomagać młodym ludziom spełniać ich sportowe marzenia. Ten turniej daje nadzieję i pokazuje, że wszystko jest możliwe. W tym roku, poza upominkami dla wszystkich zawodników i wyróżnieniem dla najlepszego gracza, dzięki świetnej współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej ufundowaliśmy zawodnikom reprezentacji Polski dzieci z domów dziecka dodatkową nagrodę – bilety na mecz Finału Pucharu Polski, który odbędzie się w maju na Stadionie Narodowym w Warszawie – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka.
W tegorocznej, jubileuszowej edycji Mistrzostw, na murawie zmierzyło się ze sobą prawie 400 piłkarzy i piłkarek z 40 domów dziecka. Na kilku boiskach rozegrano 96 meczów, w których padło ponad 500 goli! Swoje jedenastki na stadionie OSiR Bemowo w Warszawie wystawiły drużyny z kilkudziesięciu polskich miast i miasteczek, m.in. z Białegostoku, Czernic Borowych, Franciszkowa, Gdańska, Gostchorza, Jeleniej Góry, Kraśnika, Kłobucka, Legnicy, Łaskarzewa, Miechowa, Olsztyna, Orzesza, Reszla, Sarnowa czy Szczecina.
– W I Mistrzostwach Polski w 2010 roku zagrali zawodnicy z 25 domów dziecka. Przez te ostatnie 15 lat zmieniło się sporo – nie tylko liczba drużyn, ale również ich sportowy poziom. Dzieciaki pod opieką wspaniałych trenerów z roku na rok są coraz bardziej piłkarsko zaawansowane. Jedno, co się nie zmienia, to ta niesamowita atmosfera mistrzostw. W tym roku widzimy, jak pięknie uczestnicy turnieju ze sobą współpracują. Nie ma tu miejsca na kłótnie i swary, dziewczyny i chłopaki naprawdę dają z siebie wszystko! – mówi Sylwester Trześniewski, prezes Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, organizatora turnieju.
Biedronka od lat wspiera polską piłkę
Biedronka od 2010 roku wspiera polską piłkę nożną, będąc Oficjalnym Sponsorem Piłkarskiej Reprezentacji Polski, w tym zespołów męskiego, kobiecego, a także młodzieżowych. Jest również oficjalnym dostawcą warzyw i owoców dla polskich reprezentantów. Sieć od początku wspiera organizatorów Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, od 2018 jako Sponsor Główny.
Comments 1