Grupa Allegro ponownie została Liderem Różnorodności według Financial Times i Statisty. Ranking docenia firmy dbające o różnorodność w miejscu pracy.
Financial Times i Statista uznały Allegro Liderem Różnorodności 2024. Po raz kolejny największy marketplace pochodzenia europejskiego znalazł się w prestiżowym gronie pracodawców z Europy, którzy wspierają różnorodność i budują praktyki włączające.
Od 2019 roku Financial Times, jedno z najbardziej znanych i wiarygodnych czasopism biznesowych świata, zbiera opinie wśród ponad 100.000 pracowników z całego kontynentu, by wraz z firmą Statista stworzyć jedyny w swoim rodzaju ranking europejskich firm dbających o różnorodność w miejscu pracy.
Allegro od lat jest wyróżniane jako pracodawca wart polecenia w Polsce. W najnowszym rankingu FT i Statisty Allegro uzyskało też najwyższy wynik w Europie Środkowo Wschodniej (CEE), co ważne szczególnie teraz, kiedy grupa rozszerza swój zasięg w regionie.
Nasz firmowy hashtag #dobrzetubyć działa w obie strony. Tworzymy liczący ok. 7000 osób największy zespół e-commerce’owy w regionie i chcemy być nie tylko ulubionym miejscem zakupów, ale też najlepszym pracodawcą – takim, który zauważa i ceni talenty. Cieszę się, że to głos pracowniczek i pracowników zdecydował, że FT i Statista wyróżnili nas w swoim rankingu. Nie spoczywamy jednak na laurach, bo przed nami wciąż dużo pracy – mówi Sandra Bichl, Chief Human Resources Officer w Allegro.
Pełna lista wyróżnionych firm tutaj. W rankingu znalazło się także 19 innych polskich firmy, w tym m.in. Comarch, LPP, Komputronik, Stokrotka, Pepco czy Grupa Żabka.
O Grupie Allegro
Założone w Polsce ponad 20 lat temu, Allegro prowadzi obecnie wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej, celując w pozycję platformy e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, łącząc na swojej platformie miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedawców, którzy udostępniają setki milionów ofert.
Firma ugruntowała swój status najwygodniejszej platformy zakupowej w czasach inflacji. Model marketplace Allegro opiera się głównie na umożliwianiu sprzedaży głównie nowych produktów, w szczególności w formie business-to-customer, dając europejskim konsumentom łatwy dostęp do ofert obejmujących różne kategorie, w tym elektronikę, Dom i ogród; Sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; Moda i obuwie; Zdrowie i uroda; Książki; Media, czy Kolekcje i sztuka.