Sieć dyskontów niespożywczy opublikowała raport finansowy za 2023 rok. W sprawozdaniu znalazły się także kwestie związane ze zrównoważony rozwojem. Firma, jak poinformowano, jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu redukcji CO2 o 60 proc. do 2030 roku.
Najważniejsze działania w 2023 roku w obszarze zrównoważonego rozwoju firmy Action to:
- W 2023 roku sieć utworzyła 8,988 miejsc pracy
- Emisja CO2 z własnej działalności Action (dot. zakresu 1 i 2) została zmniejszona o 46 proc.
- Firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu redukcji o 60 proc. do 2030 roku.
- Spółka wyznaczyła poziom bazowy emisji w zakresie 3.
- W 2024 roku Action zobowiązało się do realizacji inicjatywy Science Based Targets (SBTi).
W ubiegłym roku marka otworzyła 303 nowe sklepy i łącznie zarządzała 2 566 obiektami w 11 krajach. Action stworzyło 8 988 miejsc pracy i zatrudniło 69 040 osób 155 różnych narodowości.
Holenderski dyskont niespożywczy deklaruje dbałość o jakość produktów i zrównoważony rozwój.
– Nasza atrakcyjna i elastyczna formuła po raz kolejny okazała się być fundamentem sukcesu marki. W ubiegłym roku znacznie poprawiły się warunki dostaw, dzięki czemu mogliśmy obniżyć ceny wielu naszych produktów. Każdego tygodnia odwiedzało nas średnio 15,3 mln klientów – komentuje Prezes Action, Hajir Hajji. – Jestem bardzo dumna z naszych 69 040 zaangażowanych współpracowników, którzy obsługiwali tę stale rosnącą liczbę klientów. Co więcej, awansowaliśmy wewnętrznie 3183 pracowników, wspierając ich rozwój zawodowy i podtrzymując DNA naszej firmy – dodaje.
Cele zrównoważonego rozwoju Action
Dzięki programowi Zrównoważonego Rozwoju sieć sklepów Action jest coraz bliżej osiągnięcia celów wytyczonych dla czterech filarów inicjatywy: ludzi, planety, produktu i partnerstwa.
– Ograniczamy emisję we własnej działalności oraz ustaliliśmy poziom bazowy naszych emisji w zakresie 3. Nieustannie koncentrujemy się na poprawie jakości produktów i zrównoważonym rozwoju – podkreśla Hajir Hajji.
W ujęciu bezwzględnym Action zmniejszył poziom emisji CO2 z własnej działalności (zakres 1 i zakres 2) o 46 proc. w porównaniu z rokiem referencyjnym 2021. Do osiągnięcia tego celu przyczyniło się kilka środków. Dla przykładu, ciężarówki należące do Action, które są eksploatowane w Holandii, zużywają paliwo HVO 100. Aż 99 proc. wszystkich sklepów zostało wyposażonych w energooszczędne oświetlenie LED. Kolejne 300 obiektów przeszło z zasilania gazowego na elektryczne, a wszystkie nowe sklepy są zaopatrywane wyłącznie w energię elektryczną. Dwa nowo otwarte centra dystrybucyjne Action uzyskały certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”. Sieć pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia celu redukcji emisji CO2 w zakresie 1 i 2 o 60 proc. do 2030 roku.
Holenderski dyskont niespożywczy po raz pierwszy określił poziom bazowy dla całkowitych emisji z zakresu 3 jako podstawę dla inicjatyw redukcyjnych: 5,5 mln ton CO2 w 2021 r., będącym dla firmy rokiem referencyjnym. Stanowi to 99 proc. całkowitego śladu węglowego Action, co może być uznane za standard, biorąc pod uwagę charakter branży detalicznej.
Aby opracować cele redukcji emisji CO2 zgodnie z porozumieniem paryskim, Action zdecydowało się zaangażować (w 2024 r.) w inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
O Action
Action to dyskont niespożywczy, który co tydzień obsługuje ponad 15 milionów klientów w ponad 2500 sklepach, w 12 krajach Europy. Action zatrudnia prawie 70 tys. pracowników 155 różnych narodowości, dlatego podejmuje odpowiednie działania, aby stale podnosić jakość i dbać o zrównoważony rozwój.